קידום ברשתות חברתיות:
כאשר יש לנו עסק פרטי משלנו, אנו מעוניינים לעשות הכול כדי לקדם אותו כמו שצריך. אז אנו תולים שלט גדול בפתחו של בית העסק, דואגים לספר על השירותים שלנו לבני משפחה וחברים וכמובן בונים אתר אינטרנט איכותי. עד כאן הכול טוב, אך חשוב להבין שבעולם המשתנה והמתפתח שלנו עלינו לעמוד עם היד על הדופק בכל עת, וזה אומר לדעת להשתמש באמצעים דיגיטליים שונים העומדים לרשותנו על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות, ובכללם יש להתייחס גם לעניין קידום ברשתות חברתיות.
מדוע כדאי לקדם באמצעות רשת חברתית
האדם הוא יצור חברתי מטבעו. עוד בימי קדם נהגו בני האדם להתאסף ולצאת לצייד יחד. הקשרים החברתיים שאנו מפתחים מסייעים לנו להתקדם בחיים, למצוא עבודה ואפילו אהבה. האינטרנט שינה את פני הדברים, והיום אפשר לנצל את היצר החברתי שלנו כדי להקים רשת דיגיטלית הפתוחה לכולם. כך, קידום ברשתות חברתיות חיוני מכמה סיבות:
- לשווק לקהל יעד – רשתות חברתיות כמו פייסבוק מאפשרות לכם להתאים את הפרסום לקהל היעד. כך שבמקום להגיע לקהל נרחב מאוד, אתם מגיעים לאנשים שבאמת מחפשים את השירותים שלכם. בדרך זו אתם יכולים לצבור לידים איכותיים יותר.
- מגבירים את החשיפה – הרשת החברתית משמשת עבורכם כבמה נרחבת לחשיפה המונית. אם תדעו לנסח פוסט כובש או להפיק סרטון מרגש, תוכלו לזכות בלייקים ושיתופים בין חברים ובכך להגדיל את החשיפה שלכם.
- מגיעים למקומות הראשונים – קישור האתר שלכם לרשת חברתית מסייע לכם מבחינת קידום בגוגל. כאשר מנוע החיפוש מזהה פעילות ענפה שהיא מעבר לפעילות באתר, הוא מעלה את האתר שלכם למקומות הראשונים.
- מתאימים את הרשת החברתית לקהל היעד – בימינו ישנן רשתות חברתיות רבות המציעות לגולשים להצטרף לקהילה שלכם. תוכלו לבחור ברשת החברתית המתאימה לפי גיל המשתמשים. לדוגמה, אם המוצרים שלכם מיועדים יותר לבני נוער (משחקי מחשב, מוצרי קוסמטיקה לנערות, מוצרי ספורט לנערים או בגדי נוער) תוכלו להשתמש באינסטגרם לצורך פרסום. צעירים רבים אוהבים לפרסם תמונות ברשת חברתית שכולה תמונות.
מנגד, אם קהל היעד שלם הוא קהל מבוגרים (רהיטים, שירותי הובלות או שמלות ערב), כדאי לפרסם את המוצרים בפייסבוק.
מנהלים קידום ברשתות חברתיות
אם אתם מעוניינים לעסוק בתחום קידום רשתות חברתיות, חשוב להתייעץ עם מקצוענים בתחום אשר ינחו אתכם כיצד לקדם את העסק שלכם בדרך הטובה ביותר.
על כל פנים, אחד הדברים הראשונים שכדאי לזכור הוא לשמור על עקביות. אינכם יכולים להיות פעילים מאוד ברשת החברתית במשך שבוע ולאחר מכן "להיעלם" למשך חודש שלם.
כמו כן, פעילות רבה מדיי עלולה ליצור שיווק אגרסיבי שירתיע את הגולשים. מומלץ למצוא את דרך האמצע ולפרסם פוסט מעניין ואיכותי פעם-פעמיים בשבוע.
כך תוכלו להעניק לגולשים שלכם מעין טעם של עוד. נוסף על כך, חשוב לעקוב אחר הביצועיים ולראות אילו כלים עובדים טוב יותר, אילו פחות טוב ומה ניתן לשפר.