פרמטרים משפיעים על הקידום האורגני של האתר:
במאמר זה נדבר על מספר פרמטרים לקידום אתרים, שחשוב שנשים עליהם דגש באתר שלנו.
מנוע החיפוש המורכב ביותר בעולם כיום הוא של גוגל ללא ספק.
הוא גם מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, שמציע את התוצאות הטובות ביותר עבור הגולשים.
שאלת מיליארד הדולר היא כיצד גוגל מדרגת את האתרים ואת עמודיהם הפנימיים במנוע החיפוש.
גוגל מצהירים על כך שיש מאות פרמטרים המשפיעים על שקלול נקודות הדירוג של כל עמוד אינטרנט ומה שאנחנו מכירים הוא רק קטן מאותם פרמטרים.
6 הפרמטרים של קידום אתרים
להלן מספר פרמטרים עיקריים המשפיעים על קידום אתרים של האתר שלנו:
- כותרת ראשית לאתר – שורת הקוד נקראת Meta Title ונחשבת לקלה מאוד לשינוי. למעשה מדובר בכותרת הראשית של העמוד. שינוי לכותרת מתאימה הכוללת את מילת המפתח עשויה לעזור להקפיץ את העמוד באופן כמעט מידי.
- כמות חזרות של מילת המפתח בעמוד מסוים – 19 מתוך 20 מקדמים יתחילו להשתמש אתכם במושגים של אחוז צפיפות מילות המפתח בתוכן. ימליצו לכם על 2%-3% בדרך כלל. אם תשימו בצד את כל ההגדרות היפות – הרי שמאמר צריך להיכתב בצורה טבעית ואנושית קודם כל ורק בסוף המאמר כדאי לשלב את מילות המפתח בצורה חכמה וגם לא להגזים בכמות החזרות שלה.
- מהירות טעינת האתר – Google שמה דגש כיום על חוויית המשתמש של הגולשים שלה.
האינטרס שלהם היא לתת לגולשים שלהם את התוצאות הרלוונטיות והטובות ביותר עבורם. הטוב ביותר עבורם, אומר גם חווית גלישה נוחה ונעימה יותר. אתר שמהירות הטעינות שלו גבוהה ומהירה יותר יקבל עוד קצת נקודות דירוג. - אורך התוכן – בעוד רבים חושבים שמאמר ארוך משעמם את הגולשים ולא יהיה טוב לאתר ולקידום שלו, הרי שבדיוק ההפך הוא הנכון. למאמר ארוך יותר יש יותר סיכוי להתברג במילות מפתח זנב ארוך. כמובן שמאמר ארוך וסתמי מלא בשטויות לא ייתן את הביצועים הנדרשים, אך מאמר ארוך, מעמיק ואיכותי יגרום ליותר אנשים לשתף את המאמר, לקרוא בו יותר זמן, לרצות לקרוא מאמרים נוספים מעמיקים באותו אתר. כל אלה עוזרים לקידום האתר בגוגל.
- תוכן משוכפל – Google נחרצת מאוד בכל הקשור לתוכן מועתק ולא ייחודי. אם יש לכם תוכן מועתק באתר שלכם שמועתק מאתרים אחרים או מעמוד אחר באתר שלכם, אתם ככל הנראה תספגו מכה בדירוג שלכם בגוגל. עם זאת, יש סוגי אתרים יוצאי דופן שגוגל יותר סלחנית לגביהם כמו אתרי חדשות, אתרים העוסקים במוסיקה וכו'.
- קישורים חיצוניים – פרמטר חשוב נוסף הוא קישורים חיצוניים המגיעים מרחבי האינטרנט לעמודי האתר. אלה משמשים כממליצים בעיניי גוגל. כיום חשוב איכות הקישור יותר מכמות הקישורים הנכנסת ואתם רוצים לקבל קישורים מאתרים טובים וסמכותיים כדי לשפר משמעותית את הדירוג שלכם.
שימו לב – אף חברת קידום, אשר עושה בניית אתרים, לא יותר את כל הפרמטרים המשפיעים על מנוע החיפוש וכי כל חברה עובדת ופועלת מניסיונה לטובת קידום לקוחות.
מלבד כמה וכמה פרמטרים שהוכחו שמשפיעים על הקידום וכמה אחרים שגוגל חשפה אותם הרי שמדובר בעולם שלם שאיננו מכירים.
השתדלו להיצמד להמלצות של מומחים בתחום בכל הקשור לקידום האתר שלכם והימנע מפעולות שעשויות לזרוק את האתר שלכם לארגז החול.