דף 404 – אופס, העמוד אינו קיים

דף 404 - אופס, העמוד אינו קיים

כמה פעמים קרה לכם שלחצתם על קישור והגעתם לעמוד שהציג שגיאה 404. בחלק מהמקרים זה באמת לא נעים ומתסכל, אך במקרים לא מעטים אנחנו פשוט ממשיכים הלאה.

את זה לא ניתן להגיד על בעלי האתרים שעלולים לספוג ירידה בטראפיק או במספר הלידים בעקבות שגיאה אחת קטנה. אז מדוע היא מתרחשת? יש לזה כמה סיבות.

למה שוב קיבלתי שגיאה דף 404?

שגיאות 404 עלולות להתקבל מכמה סיבות שיש לתת עליהן את הדעת:

  1. הקישור לא קיים – נניח שדאגתם לקישור חיצוני לצורך הקידום בגוגל, פרסמתם מאמר וקישרתם אותו לעמוד חיצוני. אך בינתיים בעל העמוד החליט להסיר אותו מסיבה שאינה ידועה לכם. כתוצאה מכך, גולשים שיגיעו לעמוד שלכם וילחצו על הקישור יגיעו לשגיאת 404.
  2. סרטון יוטיוב – קישור לסרטון יוטיוב יכול להועיל לאתר שלכם, אך מכיוון שהוא אינו נתון לשליטתכם, אתם עלולים לספוג שגיאת 404 במקרה שבו בעל האתר מחליט להסיר את הסרטון או כשמופרות כלפיו זכויות יוצרים.
  3. כשמוחקים עמוד – נניח שיצרתם עמוד פנימי, קישרתם אותו לדף הבית או לכל עמוד אחר ולאחר מכן החלטתם שהעמוד אינו רלוונטי ומחקתם אותו. אם לא תדאגו להסיר את הקישורים המובילים לעמוד המחוק, הם יובילו לשגיאה 404.
  4. טעויות בהקלדה – אכן, טעות בהקלדת שם הדומיין עלולה להוביל בסופו של דבר לשגיאה המפורסמת.
  5. אתר מקשר – בעל אתר אחר החליט לקשר עמוד מהאתר שלכם לשלו. הבעיה היא שאם הוא טעה בהקלדה ולא שתל את הקישור כמו שצריך, אתם אלה שתספגו את השגיאה (אף על פי שהיו למפרסם שלכם כוונות טובות).

דף לא נמצא – קחו את הדברים בקלות

לכם כבעלי אתרים לא קל לקבל את העובדה שהגולשים אינם מצליחים להגיע לעמוד שלכם ושהוא אינו קיים, למעשה. אך במקרה זה יש לכם הזדמנות לעשות לימונדה מתוקה מהלימונים החמוצים. ראשית, תוכלו לעצב עמוד שגיאה מקורי ומשעשע שיצחיק את הגולשים ויגרום להם להיכנס לאתר שלכם ולחפש עמוד אחר. ודוגמאות לעמודי שגיאת 404 אינן חסרות – החל מאסטרונאוטים שמנתקים קשר עם החללית שלהם וכלה בעמודי שגיאה המציעים משחקי מחשב משעשעים. שנית, בעמוד 404 ניתן להציע אלטרנטיבות לגולש, כמו קישור (פעיל, כמובן) לעמוד הבית של האתר.

עקוב אחר השגיאות של דפי 404

הקנו לעצמכם הרגל חיובי ובצעו בדיקות לשגיאות 404. האתר שלכם עובר עדכונים מדי יום ביומו וסביר להניח שלא פעם אתם תיתקלו בעמודים שאינם מובילים לשום מקום. בימינו קיימים כלים איכותיים אשר סורקים עבורכם את האתר ומאתרים את השגיאות. מבין הכלים האלה ניתן להזכיר את Search Console של גוגל, תוכנת מחקר המתחרים SEMrush, Screaming Frog SEO Spider,  Soft 404 ועוד.

בסופו של דבר, אינכם מוכרחים להתמודד עם עמודי השגיאות באופן עצמאי. פנו למתכנת שלכם או למקדם האתר והתריעו על הבעיה. אנשי המקצוע ישמחו לסייע לכם בכל הדרוש על מנת למנוע בעיות ואי נעימויות.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
מתנה: קורס בניית אתרי וורדפרס חינמי!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים שעובדים בתחום האינטרנט
✅ אפשרויות לשיתופי פעולה מעניינים ומבצעים

איתי ורצ'יק
Best Sites
Best Sites

תן לי לעזור לך ליצור את העסק הדיגיטלי שלך

נתאם מפגש של עד 10 אנשים, שמתקיים כבר בכל שבוע!

✅ ייעוץ ואימון עסקי
✅ טיפים שעובדים בתחום האינטרנט
✅ אפשרויות לשיתופי פעולה מעניינים

השאירו פרטים עכשיו:

איתי ורצ'יק
לשיחה לחצו כאן
וואטסאפ
Best Sites
שלום,
נשמח לשוחח בוואטסאפ.
התקשרו עכשיו 077-9969352